28.2.10

When you start something, you finish it

Okay, so I went totally nuts and went to see The Imaginarium of Doctor Parnassus to the cinema... twice. Yes. You read correctly. First time yesterday with Lucianne, and today I went with my Mum and sister. One thing I have to say about it is that it's one of those movies that can really catch your eye. All those colours, nonsense everywhere, having watched like an hour and a half of the movie and you still can't figure out what's going to happen next. Heath. Oh, Heath. It's a pity you died, quite a pity. I still cannot believe it, watching you come and go across the screen and thinking "This is it. The last thing everybody will see of him, gone". Jeez, that gave me the skeebies (for that last word, check out The Lovely Bones and you'll get what I'm saying). By the way, while we were getting tickets to watch "The Imaginarium...", I went down to KEL asking if they got the book I wanted (The Lovely Bones, just in case you didn't know). They did. The thing was that we were running late, so I decided (not willingly) to buy it later, after we'd watched the movie. But I had this hunch; it was like I knew that if I didn't buy it at that moment, I would be too late when I came back. And it was. The salesman told me he had just sold the last one right after we left the cinema. Shit.

Luckily, another salesman went quickly out of the store and came back saying he'd found it. The last copy was right on display on the shop's window. I'm starting to think fate had something to do with this whole story...

... I'm just happy I got my book, I'm finding really hard to put it down (God, I missed that feeling!).


Me agarraron ganas de escribir en inglés y, como siempre, me siento más cómoda así. Ojalá me sintiera así de cómoda cuando escribo en castellano, pero bueno... Por cierto, estoy oficialmente enamorada de Andrew Garfield (mi nuevo Brit Boy para mi lista de amores platónicos, hasta pienso agregarlo al costado del blog, se lo merece por tener un acento british tan tierno), que hace de Anton en "The Imaginarium...". Dios, quiero conocer un inglés.
Si me copo mucho estos días, subo mi review de la película, voy a ver como aprovecho mi última semana de vacaciones, al menos voy a sentirme bien conmigo misma por haber empezado a leer de nuevo.

5 comentarios:

  1. LOL you are one lucky girl ¬¬ that was meant to be yours :)
    I have to watch that movie and i have to do it NOW or soon :P!I loved Heath since i watched The Dark Knight, his perfomance in that money as The Joker is glorious!But i have to admit that i preffer Jack Nicholson as The Joker, but the good thing is that they have nothing to do with each other,they are completely different one from another.
    I also saw this movie which i don't remember the name right now ¬¬ in which Heath interpreted a drug addict and THAT was a real performance, i mean, REAL REAL REAL! I'm going to search the name of that movie beacause is amazing!
    Kisses Agnes! :)

    Candy is the name of the movie :)

    ResponderEliminar
  2. JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAAJAJAJAJAJJAJAJA
    GARFIEEEELLLDDDD
    QUE BABAAAAA QUE FUE ESO!
    So bitchy bitch, I'm gonna miss you these days, and you know that right away, don't you??
    I had a great time last saturday with ya but...TWICE??!?!?!?! YOU'RE INSANE!!!!
    But I still love ya though...BITCH!
    te amo mucho
    me estoy riendo sola porque me acorde del "THAT'S A FUCKING DISEASE MAN!!"

    ResponderEliminar
  3. Mirá quien apareció!Jajajaja.
    Che, todo lo que escribo es exagerado, las cosas comunes dejala para la vida real, no creo que ninguna mujer haga eso y tampoco creo que algun hombre sea tan manipulado como para no irse a la mierda del Hospital y megarle unos cuantos bifes jajaja pero bueno, asi es el amor y asi es mi mente creativa(?) jajaja.
    Yo hoy voy a capital, y una de mis metas es comprar libros libros y mas libroooss jojojo ojala encuentre algo que sea de mi agrado sino habrá que investigar, gracias a Dios que existe la Avenida Corrientes jajaja.
    Besos Agnes!Y gracias por leer mi blog, de verdad :)

    ResponderEliminar
  4. Que lindo tu blog, me encanta, y ese texto en ingles es espectacular :)
    Saludos!!!

    styleisall.blogspot.com

    ResponderEliminar
  5. Jajaja que buena onda lo del libro. Me suele pasar exactamente lo mismo pero con cds -.- solo que en mi caso no tengo tanta suerte y paso años buscandolos denuevo hasta que un dia de casualidad aparecen enfrente mio (y de hecho, hay un par de discos que aun busco ¬¬)

    Tengo que ir a ver esta peli (the imaginarium...) junto con Alicia. Son las dos tareas pendientes de ocio que tengo por ahora en cuanto a cine. Ire, ire y sere millones, y hare mis propias reviews para el mundo, HA HA HA (!?)

    ResponderEliminar